ДИЕТИ ЗДРАВЈЕ УБАВИНА  ВЕЖБАЊЕ ДУХ/ТЕЛО ТАБЕЛИ И АЛАТИ РИЗНИЦА
 
  Најчитано:
УН диета
Месечинска диета
Диета со јаболки
Диета со јајца
Приткинова диета
Искуства
Забава
 
Запамти и сподели со другите !
   
  Искалкулирајте:
Индекс на телесна маса
Базален метаболизам
Потрошу. на калории
Табела на тежинa
 

Autorka: Ankica Simić
nutricionista-dijetetičar
više o autorki

ЛЕТНА ИСХРАНА

 

 

Лубениците и дињите одсекогаш биле симбол на летото.Овие слатќи воденести плодови секогаш не подсетуваат на лето , топло време ,море и уживање...Се сеќавам дека мајка ми секогаш раскажуваше како некогаш се берел бостанот, како децата добивале по четвртина лубеница и ја јаделе со полна уста се додека не би се замачкале до ушите.Тогашните родители не се многу грижеле што децата биле исфлекани или мусави ! Тоа биле денови како што вели мајка ми...а не како денес... кој видел лубеницата да се сече на парчиња па потоа и на коцки – тоа ја убива целата сласт!.

А , дали сте занеле дека лубениците се зеленчук ?

Но сем што се симболи на летото тие имаат и многу корисни особини за здравјето. Имено во топлите летни денови многу ефикасно ја попречуваат дехидрацијата на организмот.Имајќи во предвид дека содржат многу малку калории практично не можете да се угоите како после некое друго овошје и можете да изедете многу големи количини.Ова можете да го користите ако сте на диета а во лето поради големите количини на овошје и зеленчук е правото време за тоа.Исто така се и прав извор на витамини и минерали ,посебно дињите.Тие имаат нешто поголема енер – гетска вредност поради поголемата содржина на шеќер , па водете сметка за тоа.

Овие плодови практично не предизвикуваат алергии па можат ( сем ако не се прскани па да содржат пестициди или антибиотици за да го спречат расипувањето) неограничено да се користат за исхрана на сите популацијски групи и за малите деца..Внимание е потребно само кај бубрежно заболените кои се на дијализа кај кои е намалена диурезата.

Сем овие слатки плодови што е многу пожелно да се јадат и како додаток во овошнте салати , во текот на најтоплите месеци стасуваат и вишните, раните јаболка – петровќи, крушите , првото грозје , сливите ,кајсиите ,малини ,капини и некои помалку застапени врсти ( секако неоправдано ) како што се рибизлите, боровници , дуњи.

Имајте на ум дека е за здравјето најважно да се храниме со растенија кои растат на нашите простори – секако ако сме со потекло од овие простори. 

Од зеленчук во текот на летото стасува блитвата и спанаќот ( и понатаму се до почетокот на октомври ) тиквички , тиквите – кои се неоправдано малку застапени во исхраната, млада пченка ,карфиол, млад компир ,млада зелка, брокула ( водете сметка да ја конзумирате непроцветана) , првите домати и пиперќи , пашканат , целер ,шпаргла – исто така премалку застапена во исхраната ,цвекло, бела р’доква...

Дали сте знаеле дека доматите се овошје ?

Покрај овие мали занимливости стварно летото е време кога треба да се искористат сите благодети на природата и да се ужива во богатсвото на бои , вкусови и мириси.

Целиот летен зеленчук е многу користен во текот на држењето на диетеите затоа што има многу мала енергетска вредност, богат е со витамини и минерали како и со диетални влакна кои ѓи чистат органите за варење од наталожените отпадни материи во текот на зимата.

Исто така може да се користи за кури на детоксикација кога во текот на два дена во месецот може да се јаде само зеленчук без млеко, житарќи, месо и масти или еднаш неделно во текот на еден месец. Ефектот на првата кура е детоксикација а на втората е умерено слабеење до 2 кг месечно затоа што така ја намалувате вообичаената калориска вредност на неделниот оброк.Доколку при тоа малку го намалите внесот на масти и шеќери и ја зголемите физичката активност ефектот на слабеење нема да изостане а оваква диета е многу погодна за оние кој немаат голем вишок на килограми односно сакаат да изгубат до 10 кг и немаат хронични заболувања.

Анкица Симиќ
нутрициониста – диететичар

e-mail: ankica@dijeta.net
tel. 064/13-63-269



 

Licni trener





  Диета.мк и на:  
Фејсбук група
Twitter

Фејсбук страница:

  Корисни линкови
Спортски суплементи

Фитнес центар


 

   
   
диета | здравје | убавина | вежбање | дух/тело | нутритивни табели | ризница | блог | форум | за нас | маркетинг | корисни линкови | контакт |дома

Содржината на овој сајт е сопственост на диета.нет :: Некои права се задржани и се под Creative Commons 3.0 licencom. Тоа значи дека можат да се превземаат текстови но мора да биде именуван правиот извор на информации (линк према сајтот www.dieta.mk), содржината не смее да се користи во комерцијални цели и не смее да се менува на било каков начин.