ДИЕТИ ЗДРАВЈЕ УБАВИНА  ВЕЖБАЊЕ ДУХ/ТЕЛО ТАБЕЛИ И АЛАТИ РИЗНИЦА
 
  Најчитано:
УН диета
Месечинска диета
Диета со јаболки
Диета со јајца
Приткинова диета
Искуства
Забава
 
Запамти и сподели со другите !
   
  Искалкулирајте:
Индекс на телесна маса
Базален метаболизам
Потрошу. на калории
Табела на тежинa
 

Priredila: Jelena Blagojević
nutricionista-dijetetičar
više o autorki

Најздрави грицки

 

Реално е да се каже дека повеќето од нас ги сакаат грицките.Мали, ситни ,вкусни
парченца кои ги ставаме во уста во поминување не размислувајќи премногу колку
се добри за нашето здравје и линија.Следниот напис ќе ви помогне да ја задоволите
потребата да понекогаш и грицнете нешто но тоа да биде здраво и корисно за вашиот организам .

Кажете не : на чипсот,смоки ,солените стапчиња, малите чоколади и разните слатќи
шеќерни табли.

Но затоа кажете да : на лешниците ,сончогледот,оревите,разните врсти на семќи...
Следува листа на најздравите грицки и што е тоа што ѓи става на почесно место
на НАЈ грицки:

Лешници и пињоли против стрес и грчеви

Ако грицкате пињоли или лешници , го зголемувате внесот на магнезиум, елемент
кои има важна улога во правилното функционирање на нервниот систем и кон –
тракцијата на мускулите.Магнезиумот во комбинација со калциум спречува несоница и ја одстранува опасноста од грчеви во мускулите по долготраен физички напор.

Зрна и овошје со тврди семќи за исфрлање на вишокот на вода

Зрната и овошјето со тврди семки е исклучително богато со калиум, кои го потикнува исфрлањето на течноста од организмот.Калиумот представува против –
тежа на својот главен “ конкурент “ натриумот ,одгововрен за одржување на водата.

Обични или бразилски ореви за топ форма

Ако сте изморени или под стрес , секој ден конзумирајте по неколку ореви,по можност бразилски.Бакарот кои го содржат , ќе ви помогне да ги наполните батериите.

Семки од сончоглед за подобро варење

Најдобро е да јадете семќи од сончоглед , бидејќи се полни со растворливи растител-
ни влакна кои го намалуваат лошиот холестерол и ја успоруваат апсорцијата на
глицидите.Овие влакна во желудникот се претвараат во желатинска маса која
стимулативно делува на варењето

Семки од тиква

Семќите од тиква се богати со фосфор,магнезиум,железо ,бакар, манган, омега – 3
масни киселини.Добри се за простатата,кај остепорозата , артрисисот, нервните
клетќи ,кај дијабетесот, го регулираат шеќерот ,го поправаат расположението.
Го снижуваат ЛДЛ ( лошиот холестерол ) а го зголемуваат нивото на добриот ХДЛ.
Богат извор се за влакна.30 гр семќи содржат 5 гр протеини што ќе ве држи сити.

Фстаци

Фстаците се богати со антиоксиданси.Содржат Б6 ,бакар ,манган ,фосфор,фитохе
микалии и го намалуваат ризикот од болестите на срцето.Само 60 гр фстаци ја
зголемува количината на лутеин и зеаксантин кои што ѓи заштитуваат очите.
Тие се богат извор на влакна и протеини.Посебно се корисни кога ќе почуствувате
глад помеѓу оброците.

Напомена

Најдобро е да од горе наброените грицки направите микс со оваа дневна препорака :
за ореви 2 – 3 парчиња , 2 – 3 бадеми , 3 – 4 лешници ,3 – 4 семќи од тиква...Најдобро
е ситно да ги исецкате за да се добие визуелно поголема количина, значи тоа е една
рака од се наброено во текот на денот.

И уште нешто за крај...

Семки од кајсии

Во последните неколку децении ,семките од кајсии добиваат големо внимание поради нивните корисни своства.Семките и маслото од нив богато е со витамините
А и Е ,со незаситени масни киселини, пред се со олеинската ( окулу 60 % ) и
есенцијална линолна киселина ( окулу 25 %) .Најголема корист од семките од
кајсија е во застапеноста на витаминот Б 17 во голема концентрација.Се уште нема
доволно студии кои би ја потврдиле употребата на семки од кајсија како превенција
против канцерот.Може да се каже дека витаминот Б 17 е прецизно наведуван лек
кој е изразито смртоносен за клектите на канцерот ,додека за здравите клетки не е
токсичен.

Најголем извор на витамин Б 17 се : семки од кајсии, просо ,пченка, лен , горчлив
бадем, семките од јаболко. лимон, цреши ,сливи ,круши ,праски....

Јелена Благојевиќ
нутрициониста – диететичар

e-mail: JecakB@dijeta.net
tel. 064/53-70-234

 



 

Licni trener





  Диета.мк и на:  
Фејсбук група
Twitter

Фејсбук страница:

  Корисни линкови
Спортски суплементи

Фитнес центар


 

   
   
диета | здравје | убавина | вежбање | дух/тело | нутритивни табели | ризница | блог | форум | за нас | маркетинг | корисни линкови | контакт |дома

Содржината на овој сајт е сопственост на диета.нет :: Некои права се задржани и се под Creative Commons 3.0 licencom. Тоа значи дека можат да се превземаат текстови но мора да биде именуван правиот извор на информации (линк према сајтот www.dieta.mk), содржината не смее да се користи во комерцијални цели и не смее да се менува на било каков начин.